Ihmiset Moin takana

Moin perustajatiimi

Petri Lahtinen, Toimari

“ Minä olen aina haaveillut siitä, että olisipa operaattori, joka ei tekisi asioita liittymän lähtökohdista, vaan asiakkaan lähtökohdista. Olen miettinyt pääni puhki, miten aktiiviselle edelläkävijälle ja monen mobiililaitteen käyttäjälle tai perheelle voisi tarjota nopean ja innostavan palvelun. Haluaisin tarjota asiakkaillemme hyvän diilin ja hymyn, aina. Sellaisen halusin myös itselleni ja toivon, että sinäkin tulisit mukaan yhteiselle matkalle kohti tätä tavoitetta."

Juha Koivuniemi, tuotteistus

"Meillä on 6 simmiä ja yhtä monta tapaa kuluttaa palveluja. Tyttärilläni kuluu lähes pelkästään dataa, vaimon kanssa käytetään kyllä tehokkaasti puhepakettia. Yhteisistä paketeista jokainen voi käyttää juuri sitä mitä tarvii, siksi Moi on meille paras diili. On muuten hämmästyttävää, kuinka tehokkaan kotiverkon 4G:llä voi rakentaa. WiFi-tukiasema on meidän perheen todellinen datarohmu!"

Ulla Koivula, markkinointi ja myynti

"Olen monta kertaa yrittänyt ostaa liittymiä verkkokaupoista, eikä se ihan helppoa ole ollut. Elokuvien ostaminen on tänä päivänä jo aika helppoa, mutta kännykkäliittymien ei. Saatika sitten, että ostaisi yhdeksän kerralla ja jotenkin ymmärtäisi, mitä se kaikki maksaa. Ja kyllä minun mielestäni operaattoreiden pitäisi osata puhua ihmisille ihmisten kielellä, miksi tarvitsee aina jäykistellä?" Ullalla on perhe ja yhdeksän simmiä.

Kalle Vuoristo, tekniikka

"Maksaminen ja simmien käytön seuraaminen Moin palvelussa on ihan huippua; helppoa ja yksinkertaista. Minulle on ennen tullut laskuja eri operaattoreilta ja samalta jopa monta laskua. Nyt kaikki on yhden tilin alla ja minulla on hyvä käsitys perheeni datan ja puheluiden käytöstä. Nyt tuntuu siltä, että minua ei huijata. " Kallella on 13 simmiä.

JP Virtanen, strategia

"Minulla on tällä hetkellä 5 simmiä: puhelimessa, tabletissa, autossa, kodin langaton laajakaista sekä kesämökin langaton laajakaista. Kaikkien laskujen maksaminen sekä sopimusten hoito on työlästä ja turhauttavaa kiireisessä arjessani. Halusin kaikki nämä helposti hallittavaksi ja yhdelle laskulle. Siksi Moi!"

Teemu Mäkitalo, palvelumuotoilu

“Moin palveluiden muotoilun ehkäpä keskeisin ajatus oli tuoda simmien ja palveluiden hallinta ilmeiseksi osaksi kännykän käyttöä. Itse en ymmärrä, miksi asiakas pitää ohjata vaikkapa puhelinpalveluun, miksei voisi tehdä sellaisia liittymäpalveluita, ettei asiakas edes kaipaa palvelua? Moin käyttäjänä minua kiehtoo myös malli, jossa kaikki simmini on yhdessä tilissä. Se antaa minulle todella monia arkea helpottavia uusia mahdollisuuksia sekä käyttäjänä että myös ammatillisesti palvelumuotoilijana." Teemulla on kolme simmiä.